דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קניות באינטרנט - צרכנות נבונה בעידן הטכנולוגיה 

מאת    [ 28/02/2010 ]

מילים במאמר: 449   [ נצפה 5384 פעמים ]

ניתן להשיג באינטרנט כמעט כל מוצר שעולה על דעתנו, ממוצרי מזון ועד למכונות תעשייתיות ורכיבים אלקטרוניים מורכבים. האינטרנט מציע לצרכן המודרני מספר אינסופי של מוצרים ושירותים.

בעקבות המשבר הכלכלי הקשה האחרון במשק, גברה המודעות העולמית לנושא צריכה נבונה. בימינו עומדות בפני הצרכן אופציות רבות מאי פעם ועליו לבחור מביניהן מהי האופציה המשתלמת לו ביותר. האם קניות באינטרנט משתלמות לצרכן? כיצד ניתן לקנות באינטרנט בצורה נכונה? במאמר זה ננסה לענות על שאלות אלה.


קניות באינטרנט – הכוח והידע בידיו של הצרכן
האינטרנט הפך לשחקן מרכזי בעולם הצרכנות המודרני בזכות החשיפה העצומה לאינפורמציה וקלות המציאה של מידע רלבנטי. בימינו אין צורך לפתוח אנציקלופדיה עבת כרס או לחפש אחר הגיליון האחרון של דפי זהב.  מנועי החיפוש פותחים בפנינו הזדמנות עצומה לחיפוש מהיר אחר כל מה שברוחנו. הגולש באינטרנט מחזיק בשליטה רבה. הגולש בוחר לאן לגלוש ומתי ומאלה אתרים לקנות. תוך זמן קצר גולש ממוצע יכול לבקר במספר גדול של אתרי אינטרנט ולקלוט את המסר העיקרי של כל אתר ואתר.

הכוח שמעניק האינטרנט נגזר מהמידע הרב שהוא פותח בפנינו. דרך הרשת, הצרכן נחשף למידע רב לגבי מוצר המושך את ליבו ומבצע בקלות סקר שוק. האינטרנט מאפשר לנו לבצע השוואת מחירים מהירה וזאת מבלי להתרוצץ בין חנות וחנות. ניתן להיכנס למספר אתרי אינטרנט מתחרים כדי להשוות את מחיר המוצר ואיכותו או להיעזר באתרי אינטרנט להשוואת מחירים כמו זאפ.
הרשת גם מאפשרת לקונים לחלוק דעות לגבי מוצרים ושירותים. לכן, לפני אתם רוכשים מוצר דרך האינטרנט, בדקו דעות והמלצות לגבי המוצר ולגבי מי שמספק אותו. חנויות מקוונות שאינן מספקות שירות הוגן זוכות למשובים שליליים. מסיבות אלה לחנויות מקוונות יש אינטרס להוכיח את עצמן ולהציע מוצר איכותי במחיר אטרקטיבי.


אם תחסכו זמן תחסכו כסף
רבים מעדיפים לקנות באינטרנט מכיוון שמדובר בפעולה מאד מהירה שאינה דורשת נסיעה לחנות.  לעיתים אנו בוחרים לנסוע לסופרמרקט גדול הנמצא הרחק מביתנו כדי ליהנות ממחירים מוזלים.  על צרכן נבון לשקלל את ההוצאות המתלוות לנסיעה כמו הוצאות דלק, חנייה או בייביסיטר. יש לשקלל בנוסף גם הזמן בו אנו מבלים בקנייה. בזבוז זמן רב ומאמצים מחוץ לבית לעיתים באים על חשבון שעות עבודה ומתישים אותנו כך שאנו הופכים לפחות פרודוקטיביים. אם אתם נאלצים לבלות שלוש שעות בנסיעות בשביל לחפש אחר מחירים נוחים מחוץ לעיר, יכול מאד להיות שאתם שורפים שעות רבות של עבודה ומנוחה. בעידן במודרני בו אנו עובדים שעות ארוכות חמישה ימים בשבוע או אף יותר מכך, זמן הפנאי הוא מצרך יקר מאד.

המהירות של הקניות באינטרנט תורמת רבות לפופולאריות שלהן. גם במקרים בהם המחירים של מוצרים שווים או גבוהים באינטרנט כדאי לבחון את התמונה הכוללת. לא תמיד כדאי להתחשב בעלות נקייה של מוצר בחנות רגילה. לעיתים עדיף לקנות באינטרנט מוצר שאינו יותר זול או מעט יקר יותר בשל הזמן הרב שנחסך בקנייה. עם זאת, כדאי לציין שבמקרים רבים המחירים באינטרנט הם זולים יותר ממה שתמצאו בחנויות רגילות.

הדר גולדמן, בן 47, מנכ"ל משותף במשרד הפרסום "זרמון גולדמן DDB". בין השנים 1998-1996 שימש כמנהל קבוצת לקוחות במשרד הפרסום טמיר כהן, ביניהם נמנו אפריקה ישראל ותקציבי שטראוס. בשנת 1999, הצטרף הדר גולדמן כשותף למשרד הפרסום "זרמון גולדמן".




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב